Handelsbetingelser
Køb hos Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby samt webshoppen.
Der er ikke indgået en bindende købsaftale med butikken & webshoppen, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby, som administrerer webshoppen.
Priser
Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for:
• valutaændringer
• force majeure
• leveringssvigt
• afgiftsændringer
• udsolgte varer og trykfejl
Salg generelt
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Vi tager forbehold for tastefejl.
Levering
Vi vil gøre vores bedste for at afsende ordren hurtigst muligt og helst indenfor 3 arbejdsdage. Men vi sender ikke i weekender og på helligedage. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid.
Fragtfrit ved køb over kr. 500.- ellers tillægges fragt på kr. 60.- inkl. moms. ved levering i Danmark
(Gælder dog ikke Grønland & Færøerne)
OBS. Ved bestilling af bestillingsvarer vil Du/I blive kontaktet af forretningen, vedr. nærmere leveringstid. Normalt vil det være ca. 4-6 uger.
Afbestillinger
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket ” Afbestilling “. Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten
“Afbestilling ! ” indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 15 samme dag, som bestillingen er foretaget.
Er pakken ikke blevet afbestilt inden kl. 15 samme dag og er pakken blevet afsendt af Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby, dækker kunden forsendelsesomkostningen.
Betaling
De mulige betalingsmåder ved nethandel er:
• Dankort
Der er ikke mulighed for forudbetaling.
OBS. Penge bliver først trukket når dine vare forlader vores lager/butik.
Reklamationsret
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby efter købelovens regler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, såfremt vi som ”leverandør” bærer risikoen for manglen efter købelovens regler.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.
Anvendelse af reklamationsretten
Reklamation angående fejl og mangler på varer købt på webshoppen skal meddeles Sov Naturligt -Hästens Store Lyngby inden rimelig tid efter varens modtagelse.
Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby.
Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Testgebyret er 300 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.
Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby, skal være forsvarligt indpakket.
Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby anbefaler, at varen returneres via Post Nord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Nord´s system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Er De i tvivl
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby, at De retter henvendelse til lyngby@hastensstores.com eller på telefon 31 52 32 88.
Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
• Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
• Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
• Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.
Den 14 dages fortrydelsesret
I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.
Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby webshoppen yder 14 dages fortrydelsesret ved nethandel, gældende fra den dag du modtager dine varer. Dette gælder dog ikke større partier der produceres efter ordre eller varer som bestilles specielt hjem til dig.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.
For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Nord eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.
Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby ud fra en mulig salgsværdi.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.
Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.
Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.
Ved returnering har du pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.
Sådan returnerer du varen
Der er to måder hvorpå De kan returnere varen på:
• De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
• I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby.
• De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby.
• I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby.
Returadressen er følgende:
Sov Naturligt
Roskildevej 301
2610 Rødovre
CVR 46713818
Mærk pakken “Fortrydelsesret” og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby / webshoppen. Beløbet returneres ved bankoverførsel – HUSK at vedlægge kontonummer beløbet ønskes overført til.
Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby / webshoppen anbefaler, at varen returneres via Post Nord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Sov Naturligt – Hästens Store Lyngby.
Sov Naturligt
Roskildevej 301
2610 Rødovre
CVR 46713818